صوت | فراوانی نعمت‌‌ها بر اثر دعا برای بقیه‌الله(عج)
کد خبر: 3943168
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸

صوت | فراوانی نعمت‌‌ها بر اثر دعا برای بقیه‌الله(عج)

مرحوم صاحب مکیال در اثر دوم دعا برای تعجیل فرج فرمودند: دعای بر وجود مقدس امام عصر علیه السلام، سبب ازدیاد نعمت بر دعا کننده می‌شود.

صوت | فراوانی نعمت‌‌ها بر اثر دعا برای بقیه‌الله(عج)به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن سبط الشیخ در ادامه مرور کتاب مکیال المکارم گفت: مرحوم صاحب مکیال در اثر دوم دعا برای تعجیل فرج فرمودند: دعای بر وجود مقدس امام عصر علیه السلام، سبب ازدیاد نعمت بر دعا کننده می‌شود. اصولاً شکر نعمت، یک اصل عقلی است. انبیا آمده‌اند راه شکرگزاری نعمت‌های پروردگار را به ما یاد بدهند. به فرموده قرآن کریم هر کس از نعمت‌های خدا را شکرگزاری کند، خود را ترقی می‌دهد. مسئله شکر از اساسی‌ترین اموری است که سبب ترقی و تکامل فرد است.

بین نعمت‌های الهی‌، مهم‌ترین و بالاترین نعمت‌ها وجود مقدس حجت‌الله(ع) است. امیرالمومنین فرمودند: نحن النعمه: ما حقیقت نعمتی هستیم که پروردگار به بندگان عطا فرموده است و ما نعمتی هستیم که نجات ابدی هر کسی در گرو اتصال به ما است. اعتقاد شیعه این است که تمام نعمت‌های پروردگار به وسیله حجت خدا در عالم منتشر می‌شود، لذا بالاترین نعمتی که باید شکر گزاری کنیم نعمت وجود مقدس بقیه الله(عج) است.

شکر این نعمت مراتب دارد؛ یک مرتبه تقویت یقین و معرفت است. این، یک مرحله شکرگزاری است. ذکر فضایل و نشر مناقب آن حضرت مرتبه دیگری از شکر است؛ دوستان حضرت را زیاد کردن، دلها را متوجه حضرت کردن. صدقه برای سلامتی آن بزرگوار یک مرتبه دیگر شکرگزاری است. توجه قلبی به سوی او کردن و از همه بالاتر با اعمال خود قلب حضرت را شاد کردن نحوه دیگر شکرگزاری است؛ یعنی در سراسر روز اعمالم طوری باشد که لبخندی بر لبان مبارک آن بزرگوار بیاید چون می‌دانم امام دائماً در جریان اعمال من است.

یکی از موارد شکر این وجود عظیم به گفته صاحب مکیال همت کردن بر دعای مخلصانه برای فرج حضرت و کشف بلا از آن بزرگوار است که از اقسام شکر است. رسول خدا(ص) فرمودند هرکس به شما محبتی کرد، سعی کنید جبران کنید، اگر نتوانستید جبران کنید آنقدر برای او دعا کنید که با خود بگویید در حد دعا محبت او را جبران کردم. چه کسی می‌تواند عنایات امام عصر علیه السلام و نعمت‌های ایشان را جبران کند؟ پس سعی کنید با دعای فراوان، عنایت‌های بی حد و حصر آن بزرگوار را جبران کنید.

این دعا هر چه بیشتر باشد عنایت امام بیشتر می‌شود. امام محبت قلبی خود را در وجود فرد بیشتر می‌کند. پس چون آن بزرگوار منشأ همه نعمتهای الهی هستند بقیه نعمت‌ها چه مادی و چه معنوی بر دعا کننده برای او زیاد می‌شود.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha